QuOtAtioN

My photo
Parenthetically, eLLe is my name. eLLe means Lady. It is not about the meaning, but style " e L L e ". I would say I extremely love Eyes, Nose, and Lips. Little " e " stand on the left and the right side as my eyes are staring at YOU or SOMEONE. Capital " L " in the middle as the nose smell the sweet roses. This proverb is truly meaningful. There are many different meanings... Here, Sympathize with other is look like it happy to stay with me than other stuff. And the last capital " L " is Lips. Lips of Love, one world one Life and one Love.

(^_^) Don't be down everything has there own way to get out. Time will pass by. Be confident!! Smile!! n Smile!!

Wednesday, May 13, 2015

តើ​វប្បធម៌​សន្ទនា​អាច​ជា​ទឹក​អម្រឹត​ដូច​ក្នុង​រឿង​មហា​ភារតៈ​បាន​ដែរ​ឬ​ទេ?

 Content image - Phnom Penh Post
 
 Tue, 12 May 2015 គាំ ច័ន្ទរស្មី

ឈុត​មួយ​នៃ​ទេវកថា​រឿង​មហាភារៈតៈ​ដែល​ដូនតា​ខ្មែរ​អ្នក​កសាង​ព្រះ​ វិស្ណុ​លោក ឫមហា​ប្រាសាទ​អង្គរវត្ត ​តែង​តែ​ស្ងើច​សរសើរ​ឆ្លាក់​ឡើង​រំលឹក​ដល់​អ្នក​ដឹកនាំ​ខ្មែរ​គ្រប់​ជំនាន់​ នោះ ​គឺជា​ឈុត​កូរ​សមុទ្រ​ទឹកដោះ​ដ៏​ល្បី​ល្បាញ។

បើ​ផ្នែក​ទៅ​តាម​រឿង​ទេវកថា​ខ្មែរ​មាន​ឥទ្ធិពល​ពី​ឥណ្ឌា​នេះ​ ការ​កូរ​សមុទ្រ​ទឹកដោះ​គឺ​និទាន​ដល់​ការ​ធ្វើការ​រួម​គ្នា​ដ៏​កម្រ​រវាង​ ពពួក​អសុរា (សភាវៈ​អាក្រក់) ​និង​ពពួក​ទេវៈ​ (សភាវៈ​ល្អ) ពួកគេ​កូរ​សមុទ្រ​ទឹកដោះ​ ដើម្បី​ស្វែងរកទឹក​អម្រឹត​ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​នរណា​ម្នាក់​ដែល​បាន​ផឹក​វា​មាន ​ជីវិត​ជា​អមតៈ​។​ ប៉ុន្តែ​ការ​សហការណ៍​គ្នា​នេះ​មិន​បាន​កើត​ឡើង​ដោយ​ងាយ ងាយ​នោះ​ទេ​។ អសុរា​គឺ​មាន​កម្លាំង​ខ្លាំង​ក្លា​​ប្រហាក់​​ប្រហែល​នឹង​ទេវៈ​ ​ពួកគេ​ប្រយុទ្ធ​គ្នា​អស់​រាប់​ពាន់​ឆ្នាំ​ដើម្បី​ដណ្តើម​សិទ្ធិ​អំណាច​ គ្រប់​គ្រង​ពិភព​លោក​​ទាំង​មូល។ ការ​ប្រយុទ្ធ​គ្នា​បាន​បង្ក​ជា អន្តរាយ​ធ្ងន់ធ្ងរដល់​ជីវីត​លើ​ផែនដី​អស់​ជាច្រើន​ឥត​គណនា​។ វិនាស​កម្ម​នេះ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះវិស្ណុ​ព្រម​លូក​ព្រះហស្ត​ចូល​ដើម្បី​ បញ្ចប់​វិវាទ​ដ៏រ៉ាំរ៉ៃនេះ​។​

បើ​ផ្នែក​តាម​សាសនា​ហិណ្ឌូ​ព្រះ​វិស្ណុ​ទ្រង់​អាច បញ្ចប់​សង្គ្រាម​របស់​ពួកគេ​ទាំង​ពីរ​ខាង​បាន​គ្រប់​ពេល​ដោយ​អំណាច​របស់​ ព្រះ​អង្គ​ជា​អទិទេព​បង្កើត ចក្រវាល​ទាំង​មូល ប៉ុន្តែ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​ដើម្បី​រក្សា​លំនឹង​ពិភព​លោក ព្រះ​អង្គ​បែរ​ជា​យក​រឿង​ទឹក​អម្រឹត ដែល​កប់​ក្នុង​សមុទ្រ​ទឹក​ដោះ​មក​ប្រាប់​ពួកគេ​ដើម្បី​ឲ្យ​ពួកគេ​មើល​ឃើញ​ អំពើ​ជា​ប្រយោជន៍​ផុត​ពី​សេចក្តី​ស្អប់​ខ្ពើម​គ្នា​រវាង​គូរ​បដិបក្ស​ ទាំងពីរ។

ព្រះ​វិស្ណុ​បាន​ប្រែ​ក្លាយ​កម្លាំង​គំរាម​កំហែង​ដ៏​ខ្លាំង​ក្លា​ពីរ ផ្ទុយ​គ្នា​ដែល​អាច​នាំ​សេចក្តី​វិនាស​គ្រប់​ពេល​វេលា​ដល់​ពិភព​លោក​ទាំង​ មូល មក​ផ្កួប​គ្នា​ជាកម្លាំង ស្នូល​រួម​ដើម្បី​ទាញ​យក​ទឹក​អម្រឹត​ដ៏​មាន​អនុភាព​វិញ។ សម្បជញ្ញៈ​នេះ គឺជា​ប្រយោជន៍​ដ៏​មហា សាល​ស្រោច​ស្រង់​ពិភព​លោក​ឲ្យ​ទទួល​បាន​ភាព​ស្រស់​បំព្រង​ឡើង​វិញ។

សេចក្តី​អំនត់ និង​បញ្ញា​ញាណ​របស់​ព្រះអង្គ បានធ្វើ​ឲ្យ​ទ្រង់​​អាច​បញ្ចុះ​បញ្ចូល​ពួក​អសុរា​ដ៏​រ៉ឹងរុស​មក​ធ្វើ​ការ​ រួមគ្នា​ជាមួយ​ពួក​ទេវៈ​ដើម្បី​កូរ​សមុទ្រ​ទឹក​ដោះ​យក​ទឹក​អម្រឹត​ដែល​ជា​ ប្រភព នៃ ថាមពល​វិជ្ជមាន​អមតៈ។ មូលហេតុ​ដ៏​អស្ចារ្យ​មួយ​ក្នុង​រឿង​នេះ​ដែល​សំអិត​សំអាង​ព្រះ​អទិទេព​ ហិណ្ឌូអង្គ​នេះ​គឺ​ជាការ​លះ​បង់​ទាំង​សំភារៈ​ក្រៅ​កាយ​ និង​ព្រះ​កាយ​ពល​ផ្ទាល់​របស់​ព្រះ​អង្គ ក្នុង​ការ​ជួយ​ជ្រោមជ្រែង​ដល់​សភាវៈ​ទាំងពីរ​ឲ្យ​មាន​លទ្ធភាព​ធ្វើ​ការ​ងារ​ រួម​គ្នា​ដើម្បី​កូរ​សមុទ្រ​ទឹកដោះ​ដែល​មាន​រយៈ​ពេល​ដល់​ទៅ​ ១ ពាន់​ឆ្នាំ​។​

ពេល​នោះ​ព្រះ​អង្គ​បាន​ប្រគល់​ភ្នំ​មន្ទរៈ និង​បែង​ប្រកាយ​របស់ ព្រះ​អង្គ​ផ្ទាល់​ធ្វើ​ជា​អណ្តើត​កុម៌​បាន​ជា​កំណល់​ដើម្បី​កូរ​សមុទ្រ​ទឹក​ ដោះ។ ថ្វី​បើ​ការ​កូរ​នេះ​ធ្វើ​ឲ្យ​ខូច ខាត​ជីវិត​ខ្លះ​ក្តី​តែ​ខណៈ​ពេល​កូរ​នោះ​ពួកគេ​ក៏​សម្រេច​បាន​នូវ​រតនៈវត្ថុ ​ជា​ច្រើន​ ផុស​ចេញ​មក​ជា​បន្ត​បន្ទាប់​បំរើ​ដល់​ប្រយោជន៍​ក្នុង​ការ​រក្សា​លំនឹង​លោក​ ធាតុ​ទាំង​មូល​។

ត្បិត​តែ​រឿង​នេះ​ជា​រឿង​ទេវកថា​ក៏​ពិត​មែន​តែ​វា​ហាក់​ចង្អុល​បង្ហាញ​ពី ​គោល​គំនិត​ការ​ដឹក​នាំ​ដ៏​ប៉ិន​ប្រសព្វ​សម្រាប់​សង្គម​មនុស្ស​ដូច​គ្នា។ ហើយ​វា​មិន​មែន​ជា​ការ​ចៃដន្យ​ទេ​ដែល​ព្រះ​បាទ​ជ័យ​វរ័ន្ម​ទី​ ៧ ​ជា​ពុទ្ធ​សាសនិក​ជន​ដ៏​មត់មាំ​មួយ​អង្គ​កសាង​រូប​សំណាក់​ធំៗ​ស្តី​ពី​ការ​ កូរ​សមុទ្រ​ទឹកដោះ​របស់​សាសនា​ហិណ្ឌូ​នៅ​គ្រប់​ច្រក​ចូល​ទៅ​កាន់​ទីក្រុង​ អង្គរធំ​របស់​ទ្រង់។ ព្រះអង្គ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​គោល​គំនិត​របស់​​ទេវៈកថា​នេះ ត្រដាង​ចេញ​មក​ក្រៅ​របង​មហាប្រាសាទ​របស់​អទិទេព​ ប្រាប់​មក​កាន់​មនុស្ស​លោក​ ដោយ​ផ្ទាល់​ហាក់​ដើម្បី​ក្រើន​រំលឹក​ដល់​បណ្តា​ប្រជានុរាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់​ អំពី​ភាព​ចាំបាច់​នៃ​ការ​រួប​រួម​គ្នា​ក្នុង​សង្គម​ជា​ធ្លុង​មួយ​ជ្រោង​ នយោបាយ​ជាតិ​ឡើង​ដើម្បី​ធានា​ដល់​ការ​រីក​ចម្រើនរឹងមាំ​ឥត​ឈប់ឈរ​ក្នុង​ សេដ្ឋកិច្ច​ជាតិ។ ដូច​ពាក្យ​បុរាណ​ខ្មែរ​លើក​ឡើង​ថា «សាមគ្គី​ខ្មែរ​រស់ បែក​បាក់ សាមគ្គី​ខ្មែរ​ស្លាប់»។

ជា​អនិច្ចំ​នៅ​ពេល​ចក្រភព​ខ្មែរ​បាន​ដួល​រលំ​ទៅ​នៅ​ដើម​សតវត្ស​ទី ១៥ នៃ​គ.ស។ បន្តិច​ម្តងៗ ព្រះ​មហាក្សត្រ​ខ្មែរ​សម័យ​ក្រោយ​អង្គរ​បាន​បំភ្លេច​ចោល​ក្រុង​អឆ្ឆរិយ​របស់ ​ខ្លួន។ ជា​ការ​ពិត​រឿង​កូរ​សមុទ្រ​ទឹក​ដោះ​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ទឹក​អម្រឹត​ដែល​ធ្លាប់​ ត្រូវ​បាន​តម្កើង​ឡើង ​ក៏​រុងរោចន៍​ទៅ​តាម​ទេស កាល ហើយ​ការ​ហែកហួរ​គ្នា​ក៏​កាន់​តែ​មាន​ឥទ្ធិពល​មិន​អាច​គ្រប់គ្រង​បាន ​ប្រៀប​ដូច​ទៅ​នឹង​ការ​ប្រយុទ្ធ​គ្នា​រវាង​ពួក​អសុរៈ និង​ទេវៈ​នេះ​ដែរ។

ការ​តស៊ូ​ប្រយុទ្ធ​ស៊ី​សាច់​ហុត​ឈាម​គ្នា​ដើម្បី​ដណ្តើម​អំណាច​រវាង​ ខ្មែរ និងខ្មែរ​មិន​យូរ​ដល់​រាប់ពាន់​ឆ្នាំ​តែ​រយៈ​ពេល​ប្រមាណ​ជិត​ ៥០០ ​ឆ្នាំ​មក​នេះ​ មិន​បាន​បង្រៀន​ខ្មែរ​ឲ្យ​ចេះ​ស្រលាញ់​រាប់អាន​គ្នា ការពារ​គ្នា​ជា​ធ្លុង​មួយ​ដើម្បី ​រិះ​រក​រូប​មន្ត​រស់​ឲ្យ​ផុត​ពី​ឳនភាព​នេះ​ទេ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​ថ្នាក់​ដឹក​នាំ​កម្ពុជា​សម័យ​ទំនើប នៅ​ជឿ​ពាក្យ​អុច​អាល​ពី​បរទេស អោប​ក្រសោប​អំណាច បណ្តោយ​ឲ្យ​បរទេស មាន​ឥទ្ធិពល​ក្នុង​នយោបាយ​ផ្ទៃ​ក្នុង​របស់​ខ្លួន រហូត​ធ្វើ​ឲ្យ​ជន​ជាតិ​ខ្មែរ​វង្វេង​កាប់​សម្លាប់​គ្នា​ឯង​មិន​រើស​មុខ​ សូម្បី​តែ​សាច់​ញាត្តិ​ខ្លួន​បង្កើត​ស៊ឹង​ដាច់​ពូជ​ខ្មែរ​ផុត​ពី​ប្រឹថពី។

បើ​យើង​ក្រឡេក​មក​ចាប់​អារម្មណ៍​ឡើង​វិញ​ក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​របស់​យើង ​ចាប់​តាំង​ពី​សតវត្ស ទី១មក ខ្មែរ​យើង​ចំណាយ​រយៈ​ពេល​ប្រមាណ​ជា ១ ១០០ ឆ្នាំ ដើម្បី​វិវឌ្ឍន៍​ខ្លួន​ឡើង​ឲ្យ​ដល់​ចំណុច​កំពូល ។ ហើយ​រយៈ​ពេល​ប្រមាណ​ជាង​ ៨០០​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​ទៀត​ធ្លាក់​មក​ដល់​ចំណុច​សូន្យ​ឈឹង​ល្បី ល្បាញ ​ថា​ជា​របប​ប្រល័យ​ពូជ​សាស្ត្រ​ដ៏​អាក្រក់​បំផុត​គ្មាន​ពីរ​ក្នុង​ ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ពិភព​លោក។ តែកង់​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​កម្ពុជា​មិន​ទាន់​បាន​ឈប់​នៅ​ឡើយទេ ដរាប​ណា​លេខ ១៨១.០៣៥ គីឡូម៉ែត្រ​ការ៉េ នៅ​តែ​តម្កល់​នៅ​អង្គការ​សហប្រជាជាតិ ការ​តស៊ូ របស់​ខ្មែរ​គឺ​មិន​ងាយ​ចប់​ឡើយ ។

សំនួរ​នៅ​ត្រង់​ថា៖ តើ​ខ្មែរ​នឹង​យក​រឿង​កូរ​សមុទ្រ​ទឹក​ដោះ​មក​ស្វែង​យល់ និង​អនុវត្តន៍​ដូច​ពី​អតីត​កាល​ដែរ​ទេ? ខណៈ​នៅ​ប្រទេស​ថៃ​គ្រប់​ច្រក​ទ្វា​ចូល​ទៅ​កាន់ ក្រុង​ទេព​ (ក្រុង​បាងកក) ឯ​អាកាស​យាន្ត​ដ្ឋាន​សុវណ្ណភូមិ «ឈុត​កូរ​សមុទ្រ​ទឹក​ដោះ» បាន​ផុស​ត្រដែត​ឡើង​គួរ​ឲ្យ​ស្ងប់​ស្ងែង​ក្រៃលែង​រួច​ទៅ​ហើយ។

ដោយ​ឡែក បើ​យើង​ពិនិត្យ​ឲ្យ​បាន​ម៉ត់​ចត់​បន្តិច​ក្នុង​ប្រវត្តិសាស្រ្ត​កម្ពុជា​ពី​ អតីត​កាល យើង នឹង​រក​ឃើញ​ប្រាជ្ញា​ញាណ​ពិត​មួយ។ ​បទ​ពិសោធន៍​ដែល​យើង​គួរ​កត់​សំគាល់​នាំ​ឲ្យ​ជាតិ​សាសន៍​យើង​ទទួល​បាន​ជោគ​ ជ័យ​ដ៏​មហស្ចារ្យ​នោះ​គឺ​ជា​របត់​មួយ​ដែល ព្រះ​បាទ​ជ័យវរ្ម័ន​ទី​២ បាន​ក្តាប់​ណែន​ក្នុង​ព្រះហស្ត​របស់​ទ្រង់។

ព្រះ​អង្គ​មិន​បាន​សោយ​សុខ​បន្ទាប់​ពី​ជោគ​ជ័យ រំដោះ​ចេនឡា​ទឹក​លិច​ពី​ពួកជ្វា​ឈ្លាន​ពាន ហើយ​បង្រួប​បង្រួម​នគរ​ខ្មែរ​ដ៏​បែក​បាក់​ទាំង​ពីរ (ចេនឡា​ទឹក​លិច និង​ចេនឡា​ដីគោក) មក​រួម​រស់​ជាមួយ​គ្នា​នោះ​ទេ។ ជោគ​ជ័យ​ពិត​ប្រាកដ​របស់​ទ្រង់​គឺជា​រូបមន្ត «ស្តេច​ចក្រវាល» ដែល​ទ្រង់​ប្រតិស្ឋាន​ច្បាស់​ឡើង​នៅ ឆ្នាំ​ ៨០២ នៃ​គ.ស។ រូបមន្ត​នេះ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​តេជៈ​របស់​ព្រះ​អង្គ​ប្រាកដ​ខ្ពស់​ផុត​ឡើង​ពី​ ឥទ្ធិពល​ត្រឹម​ជា មនុស្សា​មក​ជា​អទិទេព​ដ៏​មាន​ឫទ្ធានុភាព ហើយ​ជា​ស្តេច​លើ​អស់​ស្តេច នេះស​បញ្ជាក់​ដល់​បណ្តា​មេដឹកនាំ​តាម​តំបន់​នានា ដែល​ធ្លាប់​បែក​ខ្ញែក​ឲ្យ​ចុះ​ចូល​ក្រោម​បារមី​ព្រះ​អង្គ​តែ​មួយ ហើយ​ទទួល​ស្គាល់​ទ្រង់​ជា ស្តេច​ចក្រវាល បង្កក​បាន​ជា​គ្រិះ​គំរូ​ដ៏រ៉ឹងម៉ាំ​ដល់​ព្រះរាជា​ក្រោយៗ​មក​ទៀត​ក្នុង​ការ​ កសាង​ព្រះ​ទេវណាចក្រ​ឲ្យ​ក្លាយ​ជា​មហា​អាណាចក្រ​ដ៏​ខ្លាំង​ពូកែ​តែ​មួយ​ គ្រប់គ្រង​អាស៊ីប៉ែកអាគ្នេហ៍​ទាំង​មូល​ក្នុង​រវាង​តែ​​ ៣០០ ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក​ទៀត​ប៉ុណ្ណោះ។

ចុះ​តើ​វា​យឺត​ពេល​ទេ នៅ​ពេល​ខ្មែរ​បច្ចុប្បន្ន​តម្កល់​រូបមន្ត «វប្បធម៌​សន្ទនា»​ ដែល​អ្នក​នយោ បាយ​បច្ចុប្បន្ន​កំពុង​មាន​មោទនៈភាព​ជ្រោង​ឡើង​ទល់​នឹង​ភាព​សង្ស័យ រិះគន់​ឥត​សំចៃ​មាត់ ដោយ​សារ​តែ​បទ​ពិសោធន៍​នៃ​ល្បែង​នយោបាយ​កន្លង​មក? តើ​អ្នក​នយោបាយ​ខ្មែរ​បច្ចុប្បន្ន​ប្រាកដ​ទេ​ថា៖ ខ្លួន​គឺ​រួច​រាល់​ក្នុង​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​កម្ពុជា​ដ៏​ផុយ​ស្រួយ ដោយ​សង​មក​ពលរដ្ឋ​ខ្លួន​វិញ​នៅ​ភាព រុង​រឿង​ដែល​ពួក​គេ​ធ្លាប់​មាន​យូរ​អង្វែង​កាល​ពី ៧០០ ឆ្នាំ​មុន​នេះ? តើ​អ្នក​ដឹក​នាំ​ខ្មែរ​ពិត​ជា​ត្រៀម ខ្លូន​រួច​ជា​ស្រេច​មែន​ឫ​ក្នុង​ការ​តម្កល់ «វប្បធម៌​សន្ទនា» ឲ្យ​ខ្ពស់​កប់​ពពក​កក់​ជា​គ្រិះ​គំរូ​ដល់​អ្នក ដឹក​នាំ​ខ្មែរ​ជំនាន់​ក្រោយ​ដើម្បី​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​កសាង​ប្រទេស​ជាតិ​ ឲ្យ​ជឿន​លឿន​ទៅ​មុខ​ប្រដូច​បាន​ទៅ​នឹង​ឋានសួគ៌​ភ្ជាប់​នឹង​លោក​កិយ៍​តាំង​ កម្ពុជា​នៅ​ដល់​ ៥០០០ ឆ្នាំ​នៃ ព.ស តទៅ​អនាគត​ដូច​មហិច្ចតា​របស់​ដូនតា​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិពល​របស់​យើង​ ​ឫ​ក៏ «វប្បធម៌​សន្ទនា» មាន​តម្លៃ​ត្រឹម​ជា​ល្បែង នយោបាយ​ដើម្បី​ការ​ឈ្នះ​មួយ​ពេលៗ​រៀងៗ​ខ្លួន? ឫ​ក៏​ការ​បាក់​ស្បាត​បន្សល់​ពី​សម័យ​អាណានិគម​និយម​បរទេស​ធ្វើ​ឲ្យ​ថ្នាក់​ ដឹក​នាំ​ខ្មែរ​បោះបង់​ចោល​មហិច្ចតា​ដូនតា ហើយ​បណ្តោយ​ឲ្យ ឳកាស​មាស​សម្រាប់​កម្ពុជា​នេះ​រលាយ​ទៅ​តាម​ពេល​វេលា​ឫ?

កូន​ចៅ​ជំនាន់​ក្រោយ​អាច​នឹង​មាន​ការ​ស្ទាក់ស្ទើរ​ក្នុង​ការ​ស្តី​បន្ទោស ​ដល់​ថ្នាក់​ដឹក​នាំ​ខ្មែរ បច្ចុប្បន្ន​ចំពោះ​អ្វី​ដែល​បាន​បាត់​បង់​រួច​ទៅ​ហើយ តែ​ដរាប​ណា​ដែល​អ្នក​ដឹក​នាំ​ខ្មែរ​អាច​សម្រេច​ក្តី​សុបិន​របស់​កម្ពុជា​បាន ​ដោយ​ធ្វើ​ឲ្យ​មន្ត្រី​ក្រោម​ឪវាទ​របស់​ខ្លួន​សព្វ​ថ្ងៃ​ត​ទៅ​អនាគត​ជឿ​ថា​ «វប្បធម៌​សន្ទនា» គឺជា​ពិត​ជា​ទឹក​អម្រឹត​អាច​ព្យាបាល​របួស​កម្ពុជា​នៃ​យើង​ឲ្យ​បាន​ជា​សះ​ ស្បើយ ដោយ​កម្ពុជា​ខ្លួន​ឯង​មិន​ចាំ​បរទេស​មក​បង្គាប់​បញ្ជា​ទៀត​នោះ។ ហើយ​ប្រាកដ​ណាស់​វា​ក៏​នឹង​អាច​ជា​មោទនភាព​សម្រាប់​ខ្មែរ​គ្រប់ៗ​រូប​ក្នុង​ សម័យកាល​នេះ​ ក្នុង​ការ​រួម​គ្នា​កសាង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​ដ៏ អស្ចារ្យ​មួយ​សម្រាប់​បច្ចុប្បន្ន និង​អនាគត​យ៉ាង​ខ្លី​ខាង​មុខ​ដែល​នឹង​ត្រូវ បាន​គេ​យក​ទៅ​និទាន​តៗ​គ្នា​ត​ទៅ​រាប់​ពាន់​ឆ្នាំ​ទៅ​មុខ​ទៀត។ ហើយ​ប្រាកដ​ណាស់​នេះ​ជា​ការ​វិវត្តន៍ មិន​មែន​ជា​បដិវត្តន៍​ទេ៕ 
 
ប្រភព៖​ Phnom Penh Post

No comments: